Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Tříkolka víry: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí úterý Středa čtvrtek Pátek Dvacetidenní praxe Při respektování duchovní tradice, která netvrdí, že víme, kdo je Bůh, nás duchovní učitelka Mirabai Starrová povzbuzuje, abychom plněji poznávali a ctili své životy a zkušenosti: V mnoha mystických tradicích napříč spektrem světových náboženství najdeme paradoxní učení, které říká, že nejspolehlivějším prostředkem k poznání Boha je jeho nepoznání. Křesťanská mystika používá latinský termín via negativa. Nabádá nás, abychom aktivně odmítali jakákoli slova nebo pojmy, které by definovaly obrovské tajemství božství, a spočívali v tom, co o Bohu nemůžeme říci, spíše než v tom, co si myslíme, že můžeme říci.... Vyzývám vás, abyste tuto strohou techniku postavili na hlavu. Nevědění má sice na cestě probuzení své místo, ale může se jednat o odhmotněnou praxi, která vede spíše k odhlašování se z reality (někdy nazývané transcendence) než k plnému zabydlení svatosti vašeho života. Zkuste to: Udělejte to tak, že se posadíte do pohodlné polohy s narovnanými zády, necháte zavřít oči, několikrát se zhluboka a pomalu nadechnete a položíte si otázku: "Kdo jsem?". Namísto negativní odpovědi řekněte ano na vše, co se objeví. Jsem matka a dcera, sestra a milenka: ano. Jsem truhlářka, zahradnice, aktivistka: ano. Jsem citlivý člověk, královna dramatu, zmučená umělkyně: ano. Jsem někdo, za kým mohou ostatní přijít, když mají zlomené srdce, protože naslouchám s láskou: ano. Jsem součástí obrovského vesmíru, nejsem o nic důležitější ani méně důležitá než osika: ano. A teď buďte kreativní: Jsem sluneční světlo na vodě, vánek, který mi zvedá vlasy, půlnoční ticho, symfonie: ano. Jsi tím vším a ještě víc než tím vším. Máš možnost být rozsáhlý i konkrétní, beztvarý i nádherně stvořený. Tím, že přijmete všechny ošuntělé i velkolepé detaily svého lidského stavu a dovolíte, aby zdánlivě protichůdné věci byly stejně pravdivé, vyženete podmíněný hlas, který některé věci označuje za svaté a jiné za profánní. Nastavte si záměr přijímat vše, čím jste, a sledujte, jak se váš život otevírá jako pěst, jako květina, jako brána. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Tricycle of Faith: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Twenty-One Practice Honoring the spiritual tradition of not claiming to know who God is, spiritual teacher Mirabai Starr encourages us to know and honor our lives and experiences more fully: In many mystical traditions, across the spectrum of the world’s religions, we find a paradoxical teaching that says the most reliable means for knowing God is by unknowing. Christian mysticism uses the Latin term, via negativa. We are encouraged to actively dismiss any words or concepts to define the vast mystery of the divine, resting in what we cannot say about God, rather than what we think we can say…. I invite you to turn this stark technique on its head. While unknowing has its place on the path of awakening, it can be a disembodied practice that leads to checking out of reality (sometimes called transcendence) rather than fully inhabiting the holiness of your life. Try this: Sit in a comfortable position with your back straight, allow your eyes to close, take a couple of deep, slow breaths, and ask yourself the question “Who am I?” Rather than responding in the negative, say yes to whatever arises. I am a mother and a daughter, a sister and a lover: yes. I am a cabinet-maker, a gardener, an activist: yes. I am a sensitive person, a drama queen, a tortured artist: yes. I am someone others can come to when their hearts are broken because I listen with love: yes. I am a part of the vast universe, no more or less important than an aspen tree: yes. Now, get creative: I am sunlight on water, a breeze that lifts my hair, the stillness of midnight, a symphony: yes. You are all of these and beyond them all. You get to be both vast and particular, formless and gloriously made. By accepting all the scruffy and magnificent details of your human condition, and allowing seemingly contradictory things to be equally true, you banish the conditioned voice that designates some things as holy and others as profane. Set your intention to welcome everything you are and watch your life open like a fist, like a flower, like a gate. Fr. Richard Rohr, OFM |