Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.

Pavel Hrdina a Martin Šmídek
| Nenávist k sobě
Když jsem na začátku sedmdesátých let začínal pracovat s mladými lidmi, strávil jsem hodně času tím, že jsem je přesvědčoval, že jsou dobří. Zdálo se, jako by všichni sami sebe chovali v nekonečné, bezmezné nenávisti. Později, když jsem pracoval s komunitou „Nový Jeruzalém“, zjistil jsem, že se to týká nejen mládeže, ale i dospělých. Bezmezně se nenávidí, pochybují o sobě a musí vynakládat většinu své energie, aby o sobě smýšleli dobře. Jsem přesvědčen, že pocit viny nebo negativní obraz sebe sama, nebo jak už tomu chcete říkat, namnoze nastává proto, že jsme svému křesťanskému lidu dovolili, aby přijal chybný program. Křesťané se dnes cítí doma ve světě, o kterém nám Ježíš říkal, abychom v něm nikdy nezdomácněli. A co je horší, jsou doma ve světě, kde dívky trpí anorexií, chlapci myslí, že musí vynikat ve fotbale a všichni ostatní se srovnávají s bohatými, slavnými, s těmi, kdo udávají módu. Soutěž, konkurence je prostě naším jménem pro nadvládu. Když vytvoříte společnost, která se musí definovat na základě moci a úspěchu, nutně tam musí existovat také bezmocní a neúspěšní. A ti tvoří v naší společnosti většinu. Lidé v naší společnosti jsou předurčeni prohrávat. | Self-hatred
When I started working with young people in the early 70’s I spent a lot of time trying to convince teenagers that they were good. They all seemed endlessly, bottomlessly to hate themselves. Later, I was working with the New Jerusalem Community and I found it wasn’t just teenagers but adults, too. They endlessly hate themselves, doubt themselves and have to spend most of their energy to feel good about themselves. I’m convinced that much guilt, or negative self-image, or whatever we want to call it, happens because we have allowed our Christian people to accept the wrong agenda. Christians today feel at home in a world that Jesus told us never to be at home in. Even worse, they’re at home in a world in which girls become anorexic, boys think they must be on the starting football lineup, and all the rest compare themselves to the rich, the well-known, the image makers. Competition is simply our name for domination. Whenever you create a society that has to define itself by power and su'ccess, there will have to be those who are the powerless and the non-successful. And that’s the vast majority of the people in our society. People in our society are set up to lose. from Preparing for Christmas With Richard Rohr
|
Pokud chceš tyto denní meditace Richarda Rohra z knihy "Radikální milost" dostávat do své mailové schránky, napiš na iv.hudec(et)gmail.com
„Cíl, který je pro mladého člověka zcela normální,
se pro starého stává neurotickou překážkou“ (C.G.Jung)
Stojíme na prahu změn, jak ve společnosti, tak ve světě, stejně tak i v církvi.
Tato skutečnost na nás klade mimořádné nároky. Uvědomuje si tuto naši úlohu ve světě, ve kterém žijeme. Chceme dostát odpovědnosti, která nám byla svěřena. Nejsme na to sami. Učíme se stát bok po boku jeden druhému. Pohybujeme se po horizontále konkrétního života a zároveň jsme pevně ukotveni vzhůru. Jednak jsme si vědomi vlastní zranitelnosti a stínu, ale také zároveň s tím jsme si vědomi, že jsme součástí velkého příběhu stvoření. To nás zbavuje přílišného lpění na výkonu, úspěchu a stoupání. Zjišťujeme, že všechno má v našem životě místo, naše vítězství i nezdary, rány i uzdravení, radost i bolest, život i smrt. Všechno se nám postupně stává dobrými životními učiteli, a stávali se z nás moudří mužové.
O to nám tady jde. Tímto chceme obohacovat svět, ve kterém se odehrává náš život.
P. Petr Glogar