Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.

Pavel Hrdina a Martin Šmídek
| Světlo ve světě, světlo v nás Žít v Ježíšově dobrodružství znamená pokleknout u jesliček a pohlédnout na to malé dítě, které září tolika přísliby pro náš dnešní svět. -Brian McLaren, Cestu tvoříme chůzí Brian McLaren nás vyzývá, abychom Ježíšovo narození vnímali jako úsvit božského života a živosti ve stvoření: Pamatujete si, jak začíná celý biblický příběh? "V..." A vzpomínáte si na první stvoření, které je vysloveno do života? "Budiž..." Na Štědrý den slavíme nový začátek. Vítáme úsvit nového světla. Nový den začíná východem slunce. Nový rok začíná prodlužujícími se dny. Nový život začíná s dětskýma očima, které poprvé spatří svět zalitý světlem. A nová éra lidských dějin začala, když do našeho světa skrze Ježíše zazářilo Boží světlo. Čtvrté evangelium nám říká, že to, co skrze Ježíše vzniklo, nebylo jen nové náboženství, nová teologie nebo nový soubor zásad či učení - i když to všechno se skutečně stalo. Skutečným smyslem toho všeho byl podle Jana život, vitalita, živost - a nyní, když Ježíš přišel, je tato zářivá živost zde, aby osvítila všechny lidi na celém světě. Někteří lidé to ještě nevidí. Někteří to vidět nechtějí. Mají nějaké pochybné plány, které chtějí uchovat v utajení, v temnotě..... Světlo nevítají, protože transparentnost odhaluje jejich plány a činy takové, jaké jsou: zlé. Proto dávají přednost temnotě. Jiní však světlo vítají. Přijímají ho jako dar a při tomto přijímání nechávají do svého života proudit svatou, zářivou Boží živost. Stávají se portály světla v našem světě.... Co máme na mysli, když říkáme, že Ježíš je světlo? Stejně jako nám záře na východním obzoru říká, že dlouhá noc je téměř u konce, Ježíšovo narození signalizuje začátek konce temné noci strachu, nepřátelství, násilí a chamtivosti, která se snesla na náš svět. Ježíšovo narození signalizuje začátek nového dne, nové cesty, nového chápání toho, co znamená být naživu. Život, bude učit, je dar dostupný všem z Boží milosti. Neplyne z braní, ale z dávání, ne ze strachu, ale z víry, ne z konfliktu, ale ze smíření, ne z nadvlády, ale ze služby. Nenachází se ve vnějších atributech náboženství - pravidlech a rituálech, sporech a skrupulech, chrámech a tradicích. Ne, vyvěrá z našeho nitra jako pramen živé vody. Opájí nás jako to nejlepší víno vůbec a mění tak život ze zklamání v hostinu. Toto nové světlo živosti a lásky nás otevírá, abychom vše přehodnotili - abychom se vrátili zpět a stali se opět jako malé děti. Pak můžeme znovu objevit svět s novým, dětským úžasem - vidět svět v novém světle, ve světle Kristově. přeloženo DeepL | Light in the World, Light in Us
To be alive in the adventure of Jesus is to kneel at the manger and gaze upon that little baby who is radiant with so much promise for our world today. —Brian McLaren, We Make the Road by Walking Brian McLaren invites us to see the birth of Jesus as the dawning of divine life and aliveness in creation: Do you remember how the whole biblical story begins? “In the…” And do you remember the first creation that is spoken into being? “Let there be…” On Christmas Eve, we celebrate a new beginning. We welcome the dawning of a new light. A new day begins with sunrise. A new year begins with lengthening days. A new life begins with infant eyes taking in their first view of a world bathed in light. And a new era in human history began when God’s light came shining into our world through Jesus. The Fourth Gospel tells us that what came into being through Jesus was not merely a new religion, a new theology, or a new set of principles or teachings—although all of these things did indeed happen. The real point of it all, according to John, was life, vitality, aliveness—and now that Jesus has come, that radiant aliveness is here to enlighten all people everywhere. Some people don’t see it yet. Some don’t want to see it. They’ve got some shady plans that they want to preserve undercover, in darkness…. They don’t welcome the light, because transparency exposes their plans and deeds for what they are: evil. So they prefer darkness. But others welcome the light. They receive it as a gift, and in that receiving, they let God’s holy, radiant aliveness stream into their lives. They become portals of light in our world…. What do we mean when we say Jesus is the light? Just as a glow on the eastern horizon tells us that a long night is almost over, Jesus’ birth signals the beginning of the end for the dark night of fear, hostility, violence, and greed that has descended on our world. Jesus’ birth signals the start of a new day, a new way, a new understanding of what it means to be alive. Aliveness, he will teach, is a gift available to all by God’s grace. It flows not from taking, but giving, not from fear but from faith, not from conflict but from reconciliation, not from domination but from service. It isn’t found in the outward trappings of religion—rules and rituals, controversies and scruples, temples and traditions. No, it springs up from our innermost being like a fountain of living water. It intoxicates us like the best wine ever and so turns life from a disappointment into a banquet. This new light of aliveness and love opens us up to rethink everything—to go back and become like little children again. Then we can rediscover the world with a fresh, childlike wonder—seeing the world in a new light, the light of Christ. |