Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Příroda novýma očima: týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa čtvrtek Pátek Osmnáctý týden cvičení Otec Richard se s vámi podělí o praxi ze svého dlouholetého vedení rekolekcí v divočině: Když jsem posílal lidi do lesa na ústraní, říkal jsem jim, aby nějak nakreslili symbolickou čáru v písku a skutečně očekávali, že věci na druhé straně budou zvláštní, pozvánkové, nebo dokonce jakýmsi projevem. Vždycky to funguje. Na druhé straně té klády, trávníku nebo "čáry v písku" začneme pozorovat. Někdo, kdo skutečně nazírá, je především umlčen naprostou vděčností věci, stromu, ptáka, dokonce i hmyzu. Zjišťujeme, že mu dovolujeme mít přirozenou důstojnost a hlas. Dovolíme jí, aby nám poskytla skok radosti v srdci a ve smyslech. Dívat se znamená dovolit a zakusit náš úžas nad zázrakem přírody. K držení dochází, když se přestaneme snažit "držet" a necháme se "držet" druhým. Jsme zcela okouzleni něčím, co je mimo nás a co nás přesahuje. Možná bychom měli mluvit o "držení", protože v tomto okamžiku jsme drženi více, než abychom sami něco skutečně drželi, vysvětlovali nebo chápali. Cítíme, že jsme oslovováni více než že oslovujeme něco jiného. To radikálně mění naši situaci a perspektivu. Zvu vás, abyste se na některé věci "podívali"! Málokdy budeme zklamáni. Podívejte se například na strom, dokud ho neuvidíte v jeho "absolutní pravdě" jako jediný příklad věčného sebevydání Boha do stvoření. Když takto zahlédneme strom, přeneseme se přes jeho pouhou "relativní pravdu" buď jako buk, nebo jilm, velký, nebo malý, užitečný, nebo neužitečný, zdravý, nebo umírající, náš, nebo ne náš, tvrdé, nebo měkké dřevo atd. Umožňujeme stromu, aby odhalil svou vlastní důstojnost, takový, jaký je, bez našeho zasahování. Stane se z něj zjevení a stěny našeho světa se začnou rozšiřovat. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Nature Through New Eyes: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Eighteen Practice Father Richard shares a practice from his years of leading retreats in wilderness settings: When I have sent people into the woods on a retreat, I tell them to draw a symbolic line in the sand somehow and truly expect things on the other side to be special, invitational, or even a kind of manifestation. It always works. On the other side of that log, or lawn, or “line in the sand,” we start beholding. Someone who is truly beholding is, first of all, silenced with the utter gratuity of a thing, a tree, a bird, even an insect. We find ourselves allowing it to have an inherent dignity and voice. We let it give us a leap of joy in the heart and in the senses. To behold is to allow and to taste our awe in the wonder of nature. Beholding happens when we stop trying to “hold” and allow ourselves to “be held” by the other. We are completely enchanted by something outside and beyond ourselves. Maybe we should speak of “behelding” because, in that moment, we are being held more than really holding, explaining, or understanding anything by ourselves. We feel ourselves being addressed more than addressing something else. This radically changes our situation and perspective. I invite you to “behold” some things! We will seldom be disappointed. Look at a tree, for example, until you see it in its “absolute truth” as one instance of the eternal self-emptying of God into creation. When we behold the tree in this way, we move beyond its mere “relative truth” as either a beech or an elm, big or small, useful or useless, healthy or dying, ours or not ours, hardwood or soft wood, etc. We are allowing the tree to reveal its inherent dignity, as it is, without our interference. It becomes an epiphany and the walls of our world begin to expand. Fr. Richard Rohr, OFM |