Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Rýnští mystikové: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Cvičení devátého týdne James Finley nabízí praxi, která nám pomůže pochopit učení Meistera Eckharta, že jsme obrazem Božím: Jedná se o parafrázi Eckhartova textu: Představte si, že stojíte před zrcadlem v celé své délce, a představte si, že váš obraz je vědomý, že může myslet. A tento váš obraz prošel mnoha terapiemi; absolvoval mnoho kurzů, jak být vnímavým obrazem. A dospěl do bodu, kdy vám sděluje, že vás nepotřebuje. Řeknete svému obrazu: "No, víš, tohle bude opravdu těžké, protože jsi obrazem mě." "Ne," řekne obraz po odmlce. "Pracoval jsem na tom, došel jsem až sem." A tak, abyste obrazu jemně pomohli, odstoupíte do poloviny strany zrcadla a polovina obrazu zmizí. Obraz dostane záchvat paniky, vrátí se do terapie a řekne terapeutovi: "Nejsem skutečný! Nejsem skutečný! Pracoval jsem na svých afirmacích. Posílila jsem si sebevědomí, ale nevím, kam jsem se poděla. Zapřel jsem se!" Nyní byl obraz skutečný, ale obraz nebyl skutečný tak, jak si myslel, že je skutečný. Byl skutečný, ale nebyl skutečný bez vás. Byl skutečný jako váš obraz. Vidíš? Eckhart říká: "Obraz nedluží věrnost ničemu jinému než tomu, čeho je obrazem."... Neexistuje nic, co by mělo právo říkat, co je, kromě toho, čeho je obrazem. A tak je to i s námi, říká Eckhart, že jsme obrazem Božím. Bez Boha nejsme nic, naprosto nic. Tím, že jsme obrazem Božím, nejsme povinováni věrností ničemu jinému než Nekonečné lásce, k jejímuž obrazu jsme stvořeni. A modlářství odklonů srdce, kdy bloudíme ve slepých uličkách s pomyslnou autoritou čehokoli menšího nebo jiného než Nekonečné Lásky, abychom pojmenovali, kdo jsme? To je ten problém. James Finley přeloženo DeepL | Rhineland Mystics: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Nine Practice James Finley offers a practice to help us understand Meister Eckhart’s teaching that we are the image of God: This is a paraphrase of Eckhart: Imagine you’re standing before a full-length mirror, and imagine the image of you is conscious, that it can think. And this image of you has been through a lot of therapy; it’s taken a lot of courses on being an insightful image. And it has come to a point in which it informs you that it doesn’t need you. You say to the image of you, “Well, you know, this is going to be rough, really, since you’re an image of me.” “No,” the image says, after a pause. “I’ve worked on this; I’ve come to this point.” And so, to gently help the image out, you step halfway off the side of the mirror, and half the image disappears. The image has a panic attack and goes back into therapy and says to the therapist, “I’m not real! I’m not real! I was working on my affirmations. I bolstered up my confidence, but I don’t know where I went. I buckled!” Now, the image was real, but the image wasn’t real in the way that it thought it was real. It was real, but not real without you. It was real as an image of you. See? Eckhart says, “The image owes no allegiances to anything except that of which it is the image.”… There is nothing that has the authority to say what it is except that of which it is the image. And so it is with us, Eckhart says, that we are the image of God. Without God, we are nothing, absolutely nothing. In being the image of God, we owe no allegiances to anything but the Infinite Love in whose image we are made. And the idolatry of diversions of the heart where we wander off into cul-de-sacs with the imagined authority of anything less or other than Infinite Love to name who we are? This is the problem. James Finley |