Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.

Pavel Hrdina a Martin Šmídek
| Inspirováno Kristem Pro Teilharda bylo vidění Krista ve všech věcech nejmocnějším zdrojem křesťanské obnovy, proměny lidstva a zodpovědné a uctivé péče o naši planetu. -Ursula Kingová, Kristus ve všech věcech Teoložka Ursula Kingová se zamýšlí nad moudrostí jezuitského kněze, vědce a mystika Pierra Teilharda de Chardin (1881-1955), který uvažoval o vtělení Krista do fyzického světa: Božím slovem k lidstvu není primárně slovo vyřčené v knize, v posvátné literatuře, ale je to slovo, které je vtěleno nejen jako lidská bytost, ale je přítomno jako prvek ve všech bytostech, v celé stvořené realitě, která potřebuje dokončení, naplnění a vykoupení. Bůh je vtělený ve hmotě, v těle, v celém stvoření, ve vesmíru. Vtělení Krista se rozšiřuje do rozměrů kosmu; je událostí a tajemstvím kosmického rozšíření. Jak píše [Teilhard] v knize "Mše na světě": "Skrze tvé vlastní vtělení, můj Bože, se od nynějška vtělila veškerá hmota." Bůh je "vtělený ve světě". Všichni společně jsme "neseni v jediném lůně světa; každý z nás je však svým vlastním malým mikrokosmem, v němž se Vtělení odehrává nezávisle na sobě se stupni intenzity a odstíny, které jsou nesdělitelné". Teilhard pevně věřil, že vše kolem něj "je tělo a krev Slova". [1] Teilhard píše: Proto je pro mě nemožné, Pane - nemožné pro každého [člověka], který si o tobě osvojil byť jen nejmenší porozumění - dívat se na tvou tvář, aniž bych v ní neviděl záři každé skutečnosti a každé dobroty. V tajemství tvého mystického těla - tvého vesmírného těla - ses snažil cítit ozvěnu každé radosti a každého strachu, který hýbe každou jednotlivou ze všech nesčetných buněk, jež tvoří [lidstvo] ..... Každý cit, každá touha, každé vlastnictví, každé světlo, každá hloubka, každá harmonie a každý zápal se třpytí stejným leskem, v jednom a tomtéž okamžiku, v nevýslovném Vztahu, který se vytváří mezi mnou a tebou: Ježíš! [2] King shrnuje Teilhardův přínos k expanzivnímu chápání Kristova Vtělení: V jednom smyslu byla Teilhardova vize jedinečně osobní..... Věděl však také, že význam a síla této vize přesahuje hranice jeho vlastního života, že může roznítit představivost lidí, inspirovat jejich úsilí a dát jim naději.... Jeho vize důstojnosti lidského života zasazeného do širší sítě vesmírného života, jeho důraz na globální odpovědnost, jednání a volbu při utváření budoucnosti lidstva na naší planetě a potřeba život potvrzujících duchovních cílů mohou inspirovat lidi všech vyznání i bez vyznání. Pro křesťany je Teilhard de Chardin pozoruhodným, zářným příkladem tvůrčí křesťanské obnovy, která věří v život, potvrzuje život jako úkol, který je třeba splnit, jako dílo, kterého je třeba dosáhnout, a oslavuje život jako nejcennější a nejúžasnější dar, který je třeba milovat a prožívat jako znamení Ducha, který nás všechny udržuje. [3] přeloženo DeepL | Inspired by the Christ
For Teilhard, the seeing of Christ in all things was the most powerful source for Christian renewal, for the transformation of humanity, and for the responsible, reverential care of our planet. —Ursula King, Christ in All Things Theologian Ursula King considers the wisdom of the Jesuit priest, scientist, and mystic Pierre Teilhard de Chardin (1881–1955), who considered Christ’s incarnation in the physical world: God’s word to humanity is not primarily the word spoken in a book, in sacred literature, but it is a word that is incarnate, not only as a human being, but present as an element in all beings, in all created reality, all of which needs completion, fulfillment and redemption. God is incarnate in matter, in flesh, in all of creation, in the cosmos. The incarnation of Christ becomes extended to the dimensions of the cosmos; it is an event and mystery of cosmic extension. As [Teilhard] writes in “The Mass on the World”: “Through your own incarnation, my God, all matter is henceforth incarnate.” God is “incarnate in the world.” We are all together “carried in the one world-womb; yet each of us is our own little microcosm in which the Incarnation is wrought independently with degrees of intensity, and shades that are incommunicable.” Teilhard firmly believed that everything around him “is the body and blood of the Word.” [1] Teilhard writes: That is why it is impossible for me, Lord—impossible for any [one] who has acquired even the smallest understanding of you—to look on your face without seeing in it the radiance of every reality and every goodness. In the mystery of your mystical body—your cosmic body—you sought to feel the echo of every joy and every fear that moves each single one of all the countless cells that make up [humankind].… Every affection, every desire, every possession, every light, every depth, every harmony, and every ardour glitters with equal brilliance, at one and the same time, in the inexpressible Relationship that is being set up between me and you: Jesus! [2] King summarizes Teilhard’s contribution to an expansive understanding of Christ’s Incarnation: In one sense Teilhard’s vision was a uniquely personal one…. Yet he also knew that the importance and strength of this vision transcended the limits of his own life, that it could fire people’s imagination, inspire their efforts, and give them hope…. His vision of the dignity of human life embedded in the larger web of cosmic life, his emphasis on global responsibility, action and choice in shaping the future of humanity on our planet, and the need for life-affirming spiritual goals can inspire people of all beliefs and none. For Christians Teilhard de Chardin is a remarkable, shining example of creative Christian renewal that believes in life, affirms life as a task to be done, a work to be achieved, and celebrates life as a most precious and wonderful gift to be loved and experienced as a sign of the Spirit who sustains us all. [3] |