Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.

Pavel Hrdina a Martin Šmídek
| Betonový bunkr mého já
Sv. Bonaventura a sv. Tomáš Akvinský říkali, že bytí a dobro jsou jedna a táž věc. Dokonce když se dokážeme vrátit do stavu čirého bytí, zažíváme hluboké dobro. Je v tom kontemplativní postoj. Je to perspektiva království Božího. Je v tom původní požehnání. Ježíš rozpoznal království, protože z tohoto kontemplativního středu žil. Mnohé jiné formy modlitby, kterým nás učili, vyžadují myslet si myšlenky nebo říkat a číst slova. Neříkám, že by byly špatné; jsou evidentně dobré. Ale to všechno můžeme dělat, přemýšlet o Ježíšovi a Marii, číst si žalmy nebo recitovat zpaměti modlitby, aniž bychom své smýšlení změnili. Děláme to podle starého systému. Ego je stále zapojeno. Nemusí to být vědomé, ale myslíme si: „Já jsem střed světa. Mám své pocity. Mám své názory a ve svém betonovém bunkru si teď budu přemýšlet o Ježíšovi.“ A co se asi stane? Nic se nezmění. Vejce se nerozbilo. Iluze je nedotčena. Když mluvíme o kontemplativní modlitbě, není to přemýšlení o Ježíšovi uvnitř starého systému, ale je to proměna vědomí, kdy se přemístíte na nové místo, nad přehnanou identifikaci se svým ego, nad identifikaci se soukromým, odděleným já. To je pravá a trvalá revoluce. | Hardened Silos of Self
St. Bonaventure and St. Thomas Aquinas both said that being and goodness are the same thing. In fact, if we can get back to the level of pure being, we experience profound goodness. That’s the contemplative stance. That’s the perspective of the Kingdom. That’s the Original Blessing, Jesus recognized the Kingdom because he lived out of that contemplative center. Many other forms of prayer we’ve been taught require thinking thoughts or saying and reading words. I’m not saying they’re bad; they’re obviously good. But we can do all of the above, think thoughts about Jesus and Mary, read the psalms or recite memorized prayers without transforming our consciousness. We do it in the old system. The ego is still in charge. It may not be conscious, but we think, “I’m the center of the world. I have my feelings. I have my opinions and I, in this hardened silo, will now think about Jesus.” Guess what? Nothing will change. The egg hasn’t been cracked. The illusion is intact. When we talk about contemplative prayer, we’re not talking about thinking about Jesus inside your old system, but about a transformation of consciousness where you move to a new place beyond over-identification with the ego, beyond identification with the privatized, separate self. That’s a true and lasting revolution. from Preparing for Christmas With Richard Rohr
|
Pokud chceš tyto denní meditace Richarda Rohra z knihy "Radikální milost" dostávat do své mailové schránky, napiš na iv.hudec(et)gmail.com
„Cíl, který je pro mladého člověka zcela normální,
se pro starého stává neurotickou překážkou“ (C.G.Jung)
Stojíme na prahu změn, jak ve společnosti, tak ve světě, stejně tak i v církvi.
Tato skutečnost na nás klade mimořádné nároky. Uvědomuje si tuto naši úlohu ve světě, ve kterém žijeme. Chceme dostát odpovědnosti, která nám byla svěřena. Nejsme na to sami. Učíme se stát bok po boku jeden druhému. Pohybujeme se po horizontále konkrétního života a zároveň jsme pevně ukotveni vzhůru. Jednak jsme si vědomi vlastní zranitelnosti a stínu, ale také zároveň s tím jsme si vědomi, že jsme součástí velkého příběhu stvoření. To nás zbavuje přílišného lpění na výkonu, úspěchu a stoupání. Zjišťujeme, že všechno má v našem životě místo, naše vítězství i nezdary, rány i uzdravení, radost i bolest, život i smrt. Všechno se nám postupně stává dobrými životními učiteli, a stávali se z nás moudří mužové.
O to nám tady jde. Tímto chceme obohacovat svět, ve kterém se odehrává náš život.
P. Petr Glogar