Mladý muž, který neumí plakat, je barbar.
Starý muž, který se neumí smát, je trouba.
Richard Rohr

Kdo jsme?

Tento web reprezentuje hnutí Chlapi, neformální společenství mužů, kteří hledají takové způsoby duchovního prožívání, se kterými se dokážou jako muži ztotožnit a celou bytostí je žít.


Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.

Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání. 

Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.

Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.

Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování. 

Pavel Hrdina a Martin Šmídek

Myšlenka Richarda Rohra na Velký pátek -

Cena pravdy

Když se někdo pokusí žít království Boží v tomto světě, zakusí kříž nedorozumění, potíží, strádání, pronásledování. Vzít na sebe kříž znamená obrátit se čelem k temnotě a aroganci Jeruzaléma, když se snaží stavět se na místo města Božího.

Kříž je naší poslušností ceně pravdy a lásky – bez záruky, že to „začne fungovat“. Tak jako v životě Ježíšově vede nás kříž k dokonalé lásce. Láska dovedená ke svému logickému závěru od nás vyžaduje, abychom doufali v dobrotu a život, které nás přesahují. Učení kříže nám říká, že žádný život sice nemůže trvat navždy, ale že existuje cena prolomení lži. Je jí osobně angažovaná, živá láska. Ostatně není jiného slova pro lásku než oběť a kříž: „Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele“ (J 15,13). Kříž znamená konat pravdu.

Zatímco blahobytné a nepronásledované církve Severu život kříže opustily a vydaly se za potěšením a přežíváním v tomto světě, byli křesťané Jihu dovedeni k jinému druhu radosti a přežívání, založenému na Ježíšově kříži. A tak jejich životy mají v sobě sílu otřást našimi církvemi, obrátit je, posvětit a zachránit, a to právě skrze kříž a kvůli němu. Jsme nuceni uznat, že jsme „na zemi jen cizinci a přistěhovalci“ (Žd 11,13), jestliže někteří z nás jsou svobodni k tomu, aby pohrdli uznáním a pohodlím tohoto světa ve prospěch vize něčeho většího – příchodu Božího království.

Ano, kříž je naší spásou. Činí nás svatými. Osvobozuje a vysvobozuje nás pro Boha a velikou vizi. „Otevírá brány nebe“ tím, že ruší naši loajalitu s peklem. „Kupuje“ nám pravdu, která je v tomto světě vždy drahá. Skrze kříž zaplatil Ježíš cenu nikoli tak, že my bychom ji platit neměli, ale tak, abychom skutečně věděli, že za pravdu a lásku se platí – vším.

The Price of Truth

When one attempts to live the reign of God in this world, one comes to know the cross through misunderstanding, difficulty, privation, persecution. To take the cross means turning your face against the darkness and arrogance of Jerusalem when it tries to supplant the city of God.

The cross is our obedience to the price of truth and love – with no assurance that it is going to “work.” As in the life of Jesus, the cross leads us to perfect faith. Love led to its logical conclusion demands that we trust in a goodness and a life beyond our own. The doctrine of the cross says that no life can last forever, but there is a price to the breaking down of the lie. It is love become alive and personally engaged. Finally, there is no other word for love – except sacrifice, the cross, “laying down one’s life for one’s friends” John 15:13). The cross is doing the truth.

While the affluent and unpersecuted Churches of the North have abandoned the life of the cross and pursued happiness and survival in this world, the Christians of the South have been led to a different kind of joy and survival based on the cross of Jesus. Thus their lives have the power to shake, subvert, save and sanctify our Churches – precisely through and because of the cross! We are forced to recognize that we are “only strangers and nomads on earth” (Hebrews 11:13) when some like ourselves are free to scorn the rewards and comforts of this world in favor of a greater vision – the coming of the Kingdom of God.

Yes, the cross is our salvation. It makes us holy. It frees us and liberates us for God and the great picture. It “opens the gates of heaven” by closing off our loyalties to hell. It “buys” us the truth, which is always expensive in this world. Through the cross Jesus paid the price, not so we would not have to, but so that we

would in fact know that there is a price for truth and love:

everything.

from a Coalition for Public Sanctuary pamphlet,

“The Cross of Jesus and Human Suffering”

Pokud chceš tyto denní meditace Richarda Rohra z knihy "Radikální milost" dostávat do své mailové schránky, napiš na iv.hudec(et)gmail.com

Role mužů v dnešní době

„Cíl, který je pro mladého člověka zcela normální,
se pro starého stává neurotickou překážkou“ (C.G.Jung)


Stojíme na prahu změn, jak ve společnosti, tak ve světě, stejně tak i v církvi.

Tato skutečnost na nás klade mimořádné nároky. Uvědomuje si tuto naši úlohu ve světě, ve kterém žijeme. Chceme dostát odpovědnosti, která nám byla svěřena. Nejsme na to sami. Učíme se stát bok po boku jeden druhému. Pohybujeme se po horizontále konkrétního života a zároveň jsme pevně ukotveni vzhůru. Jednak jsme si vědomi vlastní zranitelnosti a stínu, ale také zároveň s tím jsme si vědomi, že jsme součástí velkého příběhu stvoření. To nás zbavuje přílišného lpění na výkonu, úspěchu a stoupání. Zjišťujeme, že všechno má v našem životě místo, naše vítězství i nezdary, rány i uzdravení, radost i bolest, život i smrt. Všechno se nám postupně stává dobrými životními učiteli, a stávali se z nás moudří mužové.


O to nám tady jde. Tímto chceme obohacovat svět, ve kterém se odehrává náš život. 

P. Petr Glogar